شناسهٔ خبر: 175459 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تشدید وزش باد و گردوخاک در نیمه شرقی کشور تا ۵ روز آینده

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در نوار شمالی کشور خبرداد و گفت: در پنج روز آینده، استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز، شمال غرب، جنوب غرب و دامنه های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و گردوخاک خواهند داشت که این وضعیت در نیمه شرقی کشور شدیدتر است.

کبری رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز پنجشنبه هشتم شهریورماه اظهار کرد: پنجشنبه در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، شمال استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات شمال غرب سمنان، ارتفاعات گلستان و شمال شرق آذربایجان شرقی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه در گیلان، مازندران، ارتفاعات مرکزی البرز، نیمه شمالی آذربایجان غربی، شمال اردبیل و شمال شرق آذربایجان شرقی بارش پراکنده پیش بینی می شود. روزهای شنبه و یکشنبه نیز در جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر و رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: در پنج روز آینده در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز، شمال غرب، جنوب غرب و دامنه های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت در نیمه شرقی کشور شدیدتر است.

رفیعی یادآور شد: روزهای پنجشنبه و جمعه دمای هوا در غالب مناطق کشور به طور نسبی کاهش می‌یابد و تا جمعه غرب خلیج فارس و دریای خزر و طی پنج روز آینده دریای عمان مواج است.

وی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای استان تهران نیز گفت: امروز آسمان تهران قسمتی ابری با وزش باد و بیشینه دمای تهران ۳۲ و کمینه دما ۲۲ درجه بالای صفر است که احتمال رگبار و رعدوبرق نیز وجود دارد.